ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΤΕ!!

Από ό,τι παρατηρήσατε αυτές τις μέρες, ο καιρός είναι πολύ άστατος… Τη μια ημέρα η θερμοκρασία είναι υψηλή, ενώ την άλλη ημέρα βρέχει και η θερμοκρασία πέφτει.... Έχετε σκεφτεί ποτέ την αιτία αυτής της κατάστασης; Χρόνο με το χρόνο οι κλιματικές συνθήκες συνεχώς μεταβάλλονται......
Η αιτία της κλιματικής αλλαγής είμαστε εμείς! Γιατί;. Γιατί με την τρύπα του όζοντος και με το φαινόμενο του θερμοκηπίου καταφέραμε να καταστρέψουμε το κλίμα. Αυξήθηκε η θερμοκρασία και ούτε βρέχει ούτε "νιώθουμε" χειμώνα. Ο καιρός … “τρελάθηκε”!...
Από όσο διαπιστώνω όμως ούτε και προσπαθούμε. Και αυτό το λέω βλέποντας τους άδειους κάδους ανακύκλωσης των αλουμινένιων κουτιών, των μπαταριών και των πλαστικών. Αφού μπορούμε να μαζεύουμε έστω τα καπάκια από τα μπουκαλάκια του νερού που πίνουμε, γιατί να τα πετάμε; Δεν είναι τόσο δύσκολο να θυμηθείς, πριν πετάξεις στα σκουπίδια το μπουκάλι σου, να πάρεις το καπάκι και να το πετάξεις στο χώρο με τα ανακυκλώσιμα καπάκια.... ΣΚΕΨΟΥ ΤΟ...!!! Είναι κάτι απλό που όμως μπορεί να βοηθήσει έστω και λίγο το περιβάλλον- αλλά θα βοηθήσει!. Από αυτά τα πλαστικά μπουκάλια μπορεί να κατασκευαστεί αργότερα ένα μέρος της σακούλας που θα χρησιμοποιήσει η μαμά σου για το super market...!!! Μπορείς. Απλά, προσπάθησε!!!
Μπορείς να ενημερώσεις και την οικογένειά σου, για να αποκτήσουμε σιγά σιγά όλοι μας μια οικολογική συνείδηση και να μην πετάμε κάτω ούτε τα σκουπίδια μας, ούτε τα καπάκια ούτε τις μπαταρίες, αλλά ούτε και τα αλουμινένια κουτάκια.
Προσπάθησε!!!!!!

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ...ΟΔΗΓΟΥΣ

Στις 17/12/2009 ένας αξιωματικός από την τροχαία νομού Χίου ήρθε στο σχολείο μας και μας μίλησε για την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Μας είπε ότι, αν και η Ελλάδα είναι μικρή χώρα, βρίσκεται πρώτη στα τροχαία ατυχήματα, από τα οποία δυστυχώς πολλά είναι θανατηφόρα. Τα περισσότερα θύματα από τα τροχαία ατυχήματα είναι κυρίως νέοι. Μερικοί λένε ότι φταίνε οι κακοί και στενοί δρόμοι της χώρας μας. Άλλοι, ότι φταίνε τα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα. Μα ό,τι και να λένε, μία είναι η αλήθεια! Εμείς οι Έλληνες δεν έχουμε σωστή κυκλοφοριακή αγωγή. Δηλαδή δε μαθαίνουμε να οδηγούμε σωστά. Δε σεβόμαστε τη ζωή ούτε τη δική μας, ούτε του συνανθρώπου μας. Έχουμε ελαττωμένη αίσθηση του κινδύνου! Όταν οδηγούμε ένα αυτοκίνητο νομίζουμε ότι είμαστε το κέντρο της γης, Κρατώντας ένα τιμόνι νομίζουμε ότι έχουμε στα χέρια μας την εξουσία όλου του κόσμου. Οδηγούμε μεθυσμένοι, νυσταγμένοι, απρόσεχτοι...

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ

Για πρώτη χρονιά φέτος μοιράστηκαν laptop στους μαθητές της Α! γυμνασίου. Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η εξοικείωση των μαθητών στη διαχείριση Η/Υ, αφού στο μέλλον προβλέπεται η συνεχής χρήση τους, σχεδόν σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Επίσης, μέσω των υπολογιστών οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά βίντεο,να δουν εικόνες σχετικές με την ενότητα στην οποία βρίσκονται και να παίξουν διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια!
Το πρόγραμμα αυτό ονομάζεται “Ψηφιακή Τάξη” και εφαρμόζεται στα μαθήματα: Βιολογία, Γεωγραφία, Ιστορία και Μαθηματικά. Εκτός από τα ένθετα που παρέχει αυτό το πρόγραμμα στους μαθητές, φαίνεται να ψυχαγωγεί κιόλας πολλούς απ' αυτούς.
Παρά το ενδιαφέρον του εγχειρήματος, κάποιοι μαθητές σερφάρουν στο διαδίκτυο εν ώρα μαθήματος. Συνήθως αυτό οι καθηγητές το αγνοούν.
Στο πρόγραμμα θα ήταν καλό να γίνουν οι εξής αλλαγές σύμφωνα και με προτάσεις μαθητών:
• η χρήση του υπολογιστή να επεκταθεί και σε άλλα μαθήματα
• ο εμπλουτισμός του Η/Υ με περισσότερα παιχνίδια και εικόνες
• η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο
Ελπίζουμε το πρόγραμμα να συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμη και να γίνει καλύτερο με την προσθήκη κι άλλων λειτουργιών. Άλλα δε στηρίζουμε την απόλυτη διδασκαλία με τα laptop και την απόσυρση των βιβλίων! Τα βιβλία χρειάζονται. Αν ασχολούμαστε αποκλειστικά και μόνο με υπολογιστές, θα γίνουμε παρωπιδικοί και χαζοί.
Ψηφιακή τάξη ναι, αλλά με........ μέτρο!



Επίσκεψη της Περιβαλλοντικής ομάδας στη Βολισσό

Την «Αρχαιολογική Συλλογή Βολισσού» επισκέφθηκε την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009, η Περιβαλλοντική Ομάδα «Αριούσιος Οίνος» του Γυμνασίου Βροντάδου.
Η 20μελής ομάδα με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς της είχε τη χαρά να ξεναγηθεί από την αρχαιολόγο κα. Δέσποινα Τσαρδάκα στους χώρους της θεματικής έκθεσης και να ενημερωθεί, με την βοήθεια των εκθεμάτων και του εποπτικού υλικού του μουσείου, για την παραγωγή και διάδοση του ξακουστού στην αρχαιότητα κρασιού της περιοχής, του Αριούσιου οίνου.
Στη συνέχεια, τη σκυτάλη παρέλαβε ο κ. Θωμάς Τσολάκης, ο οποίος εκ μέρους της «ΑΡΙΟΥΣΙΟΣ ΑΕ», ανέλαβε την ξενάγηση της ομάδας στους δρόμους του χωριού ζωντανεύοντας με μοναδικό τρόπο τη ζωή των κατοίκων σε χρόνους περασμένους.
Σταθμοί σε αυτό το οδοιπορικό, το σχολείο, η βοτσαλωτή αυλή του Αγίου Γεωργίου στον Πυθώνα, το Σαγματοποιείο και η προσωπική λαογραφική του συλλογή. Τελικός προορισμός ο αμπελώνας στην είσοδο του χωριού, όπου ο κ. Θωμάς αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στις απαιτούμενες καλλιεργητικές εργασίες στη διαδικασία οινοποίησης με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά και στις προοπτικές που ανοίγονται από την «επαναμπέλωση» της περιοχής.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με γεύμα στην ταβέρνα-μουσείο «Η Φάμπρικα», το οποίο κατέληξε σε «πανηγύρι», με την παρουσία του μουσικού συγκροτήματος των Βαρκάρη-Πιπίδη, προσφορά των ιδιοκτητών της επιχείρησης κ. Δημήτρη & Σοφίας Καλούπη.
Τους ευχαριστούμε όλους θερμά.

Σχετικό Βίντεο στη διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?v=x4BqE34xdEQ

ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ… ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΥ




«ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ» ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ

Εντολή 1η
Ο ρυθμός πρέπει να είναι σταθερός. Πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό!. Είναι ο ρυθμός με τον οποίο οι θρεπτικές ουσίες θα σε διατηρήσουν όλη μέρα.
Εντολή 2η
Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε άλατα, ίνες και βιταμίνες ενώ έχουν λίγες θερμίδες. Τα φρούτα μπορoούν θαυμάσια να αντικαταστήσουν το γλυκό ως επιδόρπιο και επιπλέον είναι μια ιδεώδης λύση να λαμβάνονται στα ενδιάμεσα των φαγητών ως δεκατιανό και απογευματινό.
Εντολή 3η
Σε κάθε φαγητό θα έχεις ψωμί, άλλα δημητριακά, όπως βρώμη, κριθάρι, καλαμπόκι, καθώς επίσης και πατάτες. Όλα αυτά περιέχουν αμυλούχα, δηλαδή σακχαρούχα βραδείας απορρόφησης, ώστε να αισθάνεσαι «γεμάτος», δίχως να πεινάς επί ώρες.
Εντολή 4η
Γάλα και γαλακτοκομικά τρεις-τέσσερις φορές τη μέρα. Έχεις μια σπουδαία πηγή ασβεστίου, που το έχεις ανάγκη τόσο πολύ, ιδίως στη νεαρή ηλικία. Επίσης περιέχουν βιταμίνη D και ζωικές πρωτεΐνες πράγμα πολύ σπουδαίο, εάν δεν σας αρέσουν κρέας, ψάρι ή αυγά. Πιο καλά είναι τα φυσικά προϊόντα γάλακτος, δηλαδή γάλα, γιαούρτι, λίγο λευκό τυρί, τα οποία έχουν πολύ ασβέστιο και αντιθέτως λίγα λίπη και αλάτι. Αποφεύγουμε το πλήρες γάλα και το τυρί από τέτοιο γάλα εμπλουτισμένο με περισσότερο λίπος.
Εντολή 5η
Ψάρι ή κρέας, ει δυνατόν από κυνήγι ή κοτόπουλο αλάνης, με ζωικές πρωτεΐνες και βιταμίνες –κυρίως D. Βεβαίως η προτίμηση είναι προς το άπαχο κρέας και συνιστάται να έχει κανείς τουλάχιστον δυο ή τρεις φορές την εβδομάδα ψάρι. Αποφεύγονται τα τηγανισμένα και παναρισμένα, καθώς επίσης το κοκορέτσι-εντόσθια, που είναι πλούσια σε λίπη.
Εντολή 6η
Προσοχή μεγάλη στην ανεξάρτητη προσθήκη λιπαρών, η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι μικρή. Εδώ προτιμώνται τα φυτικά έλαια, όπως το ελαιόλαδο. Αποφεύγονται τα ζωικά λίπη, όπως είναι το βούτυρο και η σαντιγί, καθώς επίσης η παρασκευή φαγητού που θέλει προσθήκη λιπαρής σάλτσας ή βουτύρου. Προτιμώνται ασφαλώς το ψητό, το βραστό ή στον ατμό.
Εντολή 7η
Είναι αδικαιολόγητη η συχνή λήψη ζάχαρης και γενικά σακχαρούχων ταχείας απορρόφησης, όπως τα γλυκά του κουταλιού και του ψαριού, ο πάστες, οι τούρτες. Επίσης, είναι αδικαιολόγητα τα σακχαρούχα αναψυκτικά και άλλα παρόμοια ποτά, με τα οποία λαμβάνονται θερμίδες με σάκχαρα ταχείας απορρόφησης και σχεδόν όλα τα τύπου cola, γιατί έχουν καφεΐνη, η οποία προκαλεί διούρηση. Έτσι με τα πολλά ούρα αποβάλλεται ασβέστιο, τόσο πολύ αναγκαίο για τα νεύρα, τους μυς και ιδίως τα οστά.
Εντολή 8η
Πίνετε νερό, ένα έως ενάμιση λίτρο την ημέρα. Έτσι εξασφαλίζετε την καλή κατάσταση του οργανισμού με ομαλή λειτουργία των νεφρών, ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και την ενυδάτωση του δέρματος. Επιπλέον διευκολύνεται η λειτουργία του εντέρου με το νερό με φυσιολογικές κενώσεις.
Εντολή 9η

Ως προς το αλκοόλ, δεν πρέπει να πίνει ο άνδρας πάνω από τρία ποτήρια την ημέρα και η γυναίκα με τα λιγότερα κιλά πάνω από δύο. Το κάθε ποτήρι έχει περί τα ογδόντα γραμμάρια κρασί με 12% οινόπνευμα και ισοδυναμεί με 25 γραμμάρια ούζο, κονιάκ, ουίσκι, βότκα που έχουν περί τα 35%-40% οινόπνευμα. Αντιλαμβάνεστε ότι μια γυναίκα που πίνει ένα ποτηράκι ούζο της απομένει μόνο ένα ποτήρι κρασί!.
Εντολή 10η
Δεν επιτρέπεται να υπερβάλλεις στο αλάτι και θα πρέπει να περιορίσεις την
κατανάλωση των προϊόντων με πολύ αλάτι, όπως τα αλλαντικά, τα μπισκότα, ορεκτικά, γκαζόζα, που έχουν πολύ νάτριο.
Πηγή:
Εφημερίδα «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ»
Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2010













Facebook

Το Facebook είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Όλο και περισσότεροι νέοι γίνονται χρήστες. Τι γίνεται όμως όταν δείχνουν «τυφλή» εμπιστοσύνη στην κοινότητα χρηστών του Facebook χρησιμοποιώντας το πραγματικό τους όνομα, διεύθυνση, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία κ.α., χωρίς προηγουμένως να έχουν διαβάσει τα «μικρά γράμματα» του Legal Notice (Όροι Χρήσης);
Σύμφωνα με τους όρους λοιπόν αυτούς, θα πρέπει να γνωρίζουμε, πριν δώσουμε τα πραγματικά μας στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, ιστορικό, μέχρι και κινητό τηλέφωνο στο Facebook, ότι αυτό δεν εγγυάται τη μυστικότητα τους.
Θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι ότι στο Facebook τίποτα δεν μένει κρυφό. Μπορεί τη μια μέρα να είμαστε σε ένα πάρτυ και κάποιος άγνωστος να τραβήξει μια φωτογραφία μας και την επόμενη μέρα να την δούμε αναρτημένη στο Facebook. Πρέπει ακόμα να γνωρίζουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να ψάξει κάποιος σε μια μηχανή αναζήτησης το όνομά μας και να δει τα στοιχεία μας από το Facebook. Οι φωτογραφίες μας και τα βίντεο μας είναι εκτεθειμένα με δημόσιους συνδέσμους όπου ο καθένας μας μπορεί να έχει πρόσβαση και έχει τη δυνατότητα να κάνει κακόβουλη χρήση.
Συγκεκριμένα, το Facebook δεν είναι αρμόδιο για την καταστρατήγηση οποιωνδήποτε ρυθμίσεων απορρήτου (privacy settings) ή μέτρων ασφαλείας που εμπεριέχονται στον ιστοχώρο. Με άλλα λόγια, εάν ένας hacker κλέψει τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα από το Facebook, αυτό δε φέρει καμία ευθύνη ούτε μπορεί να κατηγορηθεί για τα μέτρα ασφαλείας του.
Επίσης, οι όροι μπορούν να αλλάξουν οποτεδήποτε χωρίς προειδοποίηση.
Αυτό είναι τυποποιημένο για έναν ιστοχώρο, αλλά στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, η δήλωση αυτή εμφανίζεται στις πρώτες πρώτες σειρές, που σημαίνει ότι ο χρήστης αυτομάτως συμφωνεί και με όλες τις αλλαγές που μπορεί να γίνουν χωρίς προηγούμενη ενημέρωση.
Οι εφαρμογές δεν εγγυώνται την ασφάλεια.
Οι χρήστες του Facebook που χρησιμοποιούν εφαρμογές προερχόμενες από τρίτους, δηλαδή quiz, παιχνίδια κ.α., πρέπει να γνωρίζουν ότι, εάν οι προσωπικές τους πληροφορίες διαρρεύσουν μέσα από τα πρωτόκολλα ασφάλειας του Facebook, το Facebook ΔΕΝ φέρει καμία ευθύνη.
Αναλυτικά μέσα στους όρους αναγράφεται το εξής: «Με την ταχυδρόμηση περιεχομένου από εγγεγραμμένους χρήστες, από οποιαδήποτε περιοχή και μέρος, οι χρήστες χορηγούν αυτόματα και επιτρέπουν στην επιχείρηση Facebook να το χρησιμοποιήσει με όποιον τρόπο θέλει »
Για παράδειγμα, εάν φορτώσουμε μια φωτογραφία μας στο Facebook, πρέπει να γνωρίζουμε με βάση όσα αναγράφονται στους όρους ότι το Facebook μπορεί να δημιουργήσει αντίγραφά της και να τα πουλήσει έναντι πληρωμής ή μη, σε τρίτους χωρίς την άδειά σας ως προωθητική ή διαφημιστική ενέργεια. Εάν κρατάμε κάποια προσωπικά στοιχεία στο Facebook ή προσωπικές σκέψεις, το Facebook μπορεί να τις μετατρέψει σε βιβλίο, να δημιουργήσει αντίγραφα και να τα προωθήσει στην αγορά.
Το πιο σημαντικό, καταλήγει η ανακοίνωση της οργάνωσης, είναι ότι το ίδιο το Facebook προειδοποιεί τους χρήστες του μέσα από τους Όρους Χρήσης ότι εάν αποκαλύπτουμε προσωπικές πληροφορίες, φωτογραφίες, video, λίστες αγορών, κινητά τηλέφωνα, κ.α., όλα αυτά μπορούν να διατεθούν δημόσια.
Από την άλλη όμως, μέσα από τη σωστή χρήση του Facebook επιτυγχάνεται η επικοινωνία ανθρώπων που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα επικοινωνούσαν ποτέ, η άμεση και γρήγορη πληροφόρηση, καθώς και η ανταλλαγή απόψεων και θέσεων. Έτσι οι αποκτούμε νέους φίλους και επικοινωνούμε με αυτούς ευκολότερα!

Μπρρρρρ...

Μια μέρα στο μεγάλο δάσος κυκλοφορεί η φήμη ότι άνοιξε μια καντίνα. Όλα τα ζώα του δάσους έτρεξαν και με σειρά ιεραρχίας παρατάχθηκαν το ένα πίσω από το άλλο για να ψωνίσουν. Μετά από λίγη ώρα να΄σου σκάει και ο λαγός. Βλέπει την τεράστια ουρά που έχει δημιουργηθεί και πολύ άνετα τους προσπερνάει και πηγαίνει πρώτος πρώτος μπροστά από το λιοντάρι.
-Τι κάνεις, ρε βλάκα λαγέ, λέει το λιοντάρι…
-Να, εγώ για την καντίνα ήρθα, απαντάει ο λαγός.
-Κι εμείς τι είμαστε εδώ που περιμένουμε στη σειρά, ηλίθιοι;. Αποκρίνεται το λιοντάρι και του τραβάει μια ανάποδη και τον στέλνει πίσω.
Σηκώνεται ο λαγός εκνευρισμένος και αφού προσπερνάει όλα τα ζώα, πάει και μπαίνει δεύτερος μπροστά από την αρκούδα.
-Τι κάνεις, ρε βλάκα λαγέ, λέει η αρκούδα.
-Να, εγώ για την καντίνα ήρθα..
-Καλά, ρε βλάκα, και ποιος νομίζεις ότι είσαι και έρχεσαι δεύτερος, λέει η αρκούδα και του κόβει μια μπουνιά και να σου ο λαγός τελευταίος.
Σηκώνεται στραβωμένος ο λαγός και γυρίζει την πλάτη του να φύγει φωνάζοντας.
-Δε με παρατάτε όλοι σας… την καντίνα δεν την ανοίγω σήμερα που να χτυπιέστε..!


..................................................................

Ένα καγκουρό δραπέτευε συνέχεια απ΄το ειδικό περιφραγμένο χώρο του στο ζωολογικό κήπο. Οι αρμόδιοι, ξέροντας ότι μπορεί να πηδάει πολύ ψηλά, βάζουνε ένα φράχτη 3 μέτρα ψηλό. Το επόμενο πρωί το καγκουρό έκανε τις βόλτες του στο ζωολογικό κήπο, έξω από τον περιφραγμένο χώρο του. Οι αρμόδιοι σηκώνουν το φράχτη στα 6 μέτρα, αλλά το επόμενο πρωί, πάλι έξω το καγκουρό. Ο φράκτης τώρα είναι στα 20 μέτρα ύψος. Τελικά, μια καμήλα απ΄τη διπλανή περίφραξη ρωτάει το καγκουρό:
-Πόσο ψηλά πιστεύεις ότι θα τον φτιάξουνε τον φράχτη;
-Πιθανόν 50 μέτρα, εκτός αν κάποιος σκεφτεί να κλειδώνει την πόρτα τα βράδια.




ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟ...

Επίσκεψη στο μουσείο φυσικής ιστορίας
Στις 17 Δεκεμβρίου 2009, ημέρα Πέμπτη, τμήματα της Γ’ τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους του μουσείου, και είδαν τα εκθέματα-παλιά μηχανήματα σχετικά με τον ηλεκτρισμό. Αργότερα παρακολούθησαν ένα βίντεο με πειράματα σχετικά με εφαρμογές του ηλεκτρισμού. Έπειτα, ο υπεύθυνος καθηγητής του Μουσείου., ο κ. Παράσχος Καλλίτσης, πραγματοποίησε ζωντανά κάποια πειράματα με ηλεκτρικές μηχανές.
Τα παιδιά έλυσαν με αυτό τον τρόπο κάποιες απορίες που είχαν, αναφορικά με τον ηλεκτρισμό σε θεωρητικό επίπεδο, στο σχολικό βιβλίο. Στο τέλος τα παιδιά, αφού φωτογραφήθηκαν, υπέγραψαν στο βιβλίο επισκεπτών, εκεί και επέστρεψαν στο σχολείο.

«Τα παιδιά της χορωδίας»
Με την ταινία του σκηνοθέτη Christophe Barratier, «Τα παιδιά της χορωδίας», ξεκίνησε την Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010 και ώρα 17:00, στην αίθουσα προβολών του σχολείου μας, την λειτουργία της η κινηματογραφική μας λέσχη. Λιγοστό αλλά ενθουσιώδες το κοινό που παρακολούθησε την προβολή κα, ανανέωσε το ραντεβού για το επόμενο δεκεπενθήμερο. Καλή συνέχεια λοιπόν!.


«ΕΣΟ ΕΤΟΙΜΟΣ»
Την Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010, πραγματοποιήθηκε άσκηση ετοιμότητας. Στις 13:30 ήχησε η σειρήνα και οι μαθητές/τριες με την προτροπή των καθηγητών μπήκαν κάτω από τα θρανία τους. Ακολούθησε εκκένωση του κτηρίου σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονηθεί και για το οποίο είχε γίνει αναλυτική ενημέρωση το προηγούμενο διάστημα.
Στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου, εντοπίστηκαν και συζητήθηκαν οι ατέλειες και τα λάθη του σχεδίου τα οποία θα πρέπει να αποφευχθούν την επόμενη φορά

Ο σχολικός μας κήπος

Μετά από πολλές συζητήσεις και αναβολές άρχισαν τελικά οι εργασίες διαμόρφωσης του αύλειου χώρου του σχολείου μας. Συγκεκριμένα τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010 το συνεργείο του Δήμου μας έπιασε δουλειά. Η φάση αυτή των εργασιών προβλέπει τη διάνοιξη παρτεριών στα οποία ,μετά την απομάκρυνση του υπάρχοντος χώματος και την αντικατάστασή του με άλλο κατάλληλο, θα γίνει φύτευση καλλωπιστικών δένδρων κα θάμνων. Περισσότερες λεπτομέρειες στο επόμενο φύλλο μας.

Πανελλήνιοι αγωνες ανωμάλου δρόμου

Στις 29 Ιανουαρίου 2010 η μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου,Μιχάλα Ειρήνη συμμετείχε στους Πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες ανωμάλου δρόμου. Οι αγώνες διεξήχθησαν στην Πάφο της Κύπρου και συνοδός ήταν ο κ. Τζήκας Ιωάννης. Η μαθήτρια κατέκτησε την 32η θέση μεταξύ 56 συμμετοχών.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...


1 Ιανουαρίου
1822: Ψηφίζεται από την A' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου το πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα. Μεταξύ άλλων, καθορίζει το γαλάζιο και το λευκό ως τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.
1981: Η Ελλάδα γίνεται το 10ο μέλος της ΕΟΚ.
2 Ιανουαρίου
1910: Η Κυριακή καθιερώνεται με νόμο στην Ελλάδα ως αργία
1959: Η Σοβιετική Ένωση εκτοξεύει το πρώτο διαστημόπλοιο με κατεύθυνση τη Σελήνη. Πρόκειται για το μη επανδρωμένο «Λούνα 1», το οποίο θα περάσει 4.600 μίλια μακριά από τon δορυφόρο της Γης και θα χαθεί στο διάστημα.
5 Ιανουαρίου
1913: Η Ναυμαχία της Λήμνου. Τρία ελληνικά θωρηκτά και οκτώ αντιτορπιλικά, με επικεφαλής το θρυλικό θωρηκτό «Αβέρωφ», καταναυμαχούν τον τουρκικό στόλο και τον αναγκάζουν να κρυφτεί οριστικά στα Στενά. Οι Τούρκοι μετρούν μεγάλες υλικές και ανθρώπινες απώλειες, ενώ από την πλευρά της Ελλάδας υπάρχει μόνο ένας τραυματίας.
6 Ιανουαρίου
1821: Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αποβιβάζεται στην Καρδαμύλη της Μάνης για να προετοιμάσει την εξέγερση των υπόδουλων Ελλήνων.
8 Ιανουαρίου.
1912: Ιδρύεται στη Νότιο Αφρική το Αφρικανικό Εθνικό Κογκρέσο, που έπαιξε τον καθοριστικότερο ρόλο στην ανατροπή του Άπαρτχαϊντ.
1991: Σκοτώνεται ο εκπαιδευτικός Νίκος Τεμπονέρας σε συμπλοκές σχολικών και εξωσχολικών σε Λύκειο της Πάτρας, κατά τη διάρκεια μαθητικών κινητοποιήσεων
9 Ιανουαρίου
1927: Συγκρούσεις ξεσπούν στην Αθήνα μεταξύ οπαδών του παλαιού και του νέου ημερολογίου.
13 Ιανουαρίου
1822: Η πρώτη εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου καθιερώνει τη γαλανόλευκη ως επίσημο σύμβολο του επαναστατημένου γένους των Ελλήνων.
1930: Ο Μίκυ Μάους κάνει την παρθενική του εμφάνιση σε κόμικς
15 Ιανουαρίου
1759: Εγκαινιάζεται το Βρετανικό Μουσείο, το αρχαιότερο του κόσμου.
17 Ιανουαρίου
1923: Υπογράφεται στη Λοζάνη η Συνθήκη ανταλλαγής πληθυσμών, αιχμαλώτων και πολιτικών ομήρων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
1991: Ξεκινά η επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου», κατά την οποία οι Αμερικανοί και οι σύμμαχοί τους επιτίθενται εναντίον του Ιράκ, που είχε καταλάβει και προσαρτήσει το Κουβέιτ.
18 Ιανουαρίου
1923: Καθιερώνεται στην Ελλάδα το νέο Γρηγοριανό Ημερολόγιο, που θα ισχύσει από 16 Φεβρουαρίου. Έτσι, η 16η Φεβρουαρίου θα είναι 1η Μαρτίου με το νέο ημερολόγιο.
19 Ιανουαρίου
1947: Ναυτική τραγωδία στο νότιο Ευβοϊκό, που αποκλήθηκε ο «ελληνικός Τιτανικός». Το ατμόπλοιο «Χειμάρα», με 544 επιβάτες, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Πειραιάς, βυθίζεται μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο τουλάχιστον 400 άτομα.
1953: Οι Ελληνίδες ψηφίζουν για πρώτη φορά σε βουλευτικές εκλογές
20 Ιανουαρίου
1942: Σε σύσκεψη Ναζιστών στο Βερολίνο αποφασίζεται η λεγόμενη «τελική λύση», δηλαδή η εξολόθρευση όλων των Εβραίων της Ευρώπης
21 Ιανουαρίου
1898: Η Ελλάδα τίθεται υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο, λόγω πτώχευσης.
22 Ιανουαρίου
1830: Με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου, η Ελλάδα αναγνωρίζεται ως ανεξάρτητο κράτος.
27 Ιανουαρίου
1880: Ο εφευρέτης Τόμας Έντισον πατεντάρει τον ηλεκτρικό λαμπτήρα.
29 Ιανουαρίου
1964: Τελετή έναρξης των 9ων χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας. Για πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων, η ολυμπιακή φλόγα μεταφέρεται από την Αρχαία Ολυμπία.
31 Ιανουαρίου
1996: Κορυφώνεται και εκτονώνεται η Κρίση στα Ίμια, με αμερικανική παρέμβαση («No ships, no troops, no flags» η προσταγή Χόλμπρουκ). Το Πολεμικό Ναυτικό χάνει ένα ελικόπτερο με το τριμελές πλήρωμά του.


ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ;


Φορητοί υπολογιστές, ποντίκια, πληκτρολόγια και όποια ακόμη ηλεκτρονική συσκευή μπορείτε να φανταστείτε εγκαταλείπουν την αλουμινένια τους εμφάνιση και στρέφονται στο ξύλο και το μπαμπού. Στην Αμερική τα ξύλινα λάπτοπ είναι ο τρόπος να δείξουν το ενδιαφέρον τους για τη φύση, στην Ευρώπη ο κόσμος τα προτιμάει, γιατί έχουν την όψη αντίκας. Όσοι δεν πιστεύουν στα αληθινά οικολογικά αισθήματα των εταιρειών ή δεν ενδιαφέρονται για την εμφάνιση του υπολογιστή τους, τα προτιμούν σαν κάτι πρωτότυπο, καινούριο και διαφορετικό.


Η πόλη – που ονομάζεται «πρόγραμμα Ziggurat» - είναι με τη μορφή μιας πυραμίδας που θα μπορούσε να υποστηρίξει μια ολόκληρη κοινότητα μέχρι ένα εκατομμύριο ανθρώπων με την εκμετάλλευση της δύναμης της φύσης. Η πυραμίδα διαστάσεων 2,3 τετραγωνικών χιλιομέτρων έχει πολλά άλλα οφέλη. Οι πόλεις μπορούν να φιλοξενηθούν στα συγκροτήματα που λαμβάνουν λιγότερο από 10% της αρχικής επιφάνειας εδάφους. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επίσης μια καλύτερη ποιότητα ζωής για τους κατοίκους. Η μεταφορά σε όλο το συγκρότημα θα συνδέεται με ένα ενσωματωμένο δίκτυο ανελκυστήρων (οριζόντια και κάθετα) και έτσι τα αυτοκίνητα θα είναι περιττά


Είναι το μικρότερο αυτοκίνητο που βγήκε ποτέ στην παραγωγή: ο λόγος για το βρετανικό Peel P50. Το αυτοκίνητο που χωράει μόνο τον οδηγό και μία τσάντα σχεδιάστηκε το 1962 ως αυτοκίνητο πόλης. Το P50, το μικρότερο μοντέλο αυτοκίνητου που κατασκευάστηκε ποτέ, έπιανε μέχρι και 61 χιλιόμετρα την ώρα και είχε τρεις ταχύτητες. Ωστόσο το Peel είχε ένα μικρό ελάττωμα: δεν είχε όπισθεν. Αν κάποιος ήθελε να κάνει όπισθεν, έβγαινε από το αυτοκίνητο το έπιανε από ένα ειδικό χερούλι που βρισκόταν στο πίσω του αμαξιού και το γύριζε… Το αυτοκίνητο αυτό κυκλοφορεί ακόμα στους δρόμους του Λονδίνου, ωστόσο πρόκειται για αντίγραφα του πρώτου Peel. Το Peel P50 πούλησε μόνο 50 κομμάτια.


Έχει το ύψος μιας κούπας καφέ, είναι από τα πιο αξιαγάπητα πλάσματα και φίλος του ανθρώπου. Δε θα μπορούσε να ήταν τίποτα άλλο από τον 6 μηνών Scooter, το μικρότερο σκυλί στον κόσμο. Το λευκό Maltez απέκτησε επάξια τον τίτλο του κατακτώντας και θέση στο βιβλίο Guiness, ως το πιο μικρό σκυλί του κόσμου, αφού το ύψος του είναι 8 εκατοστά και το μήκος του σώματός του φτάνει τα 20 εκατοστά! Όσο για το βάρος του, μετά βίας αγγίζει τα 400 γραμμάρια. Η υπερήφανη ιδιοκτήτριά του, Cheryl McKnight, από το Gisborne της Νέας Ζηλανδίας δηλώνει ότι στην αρχή δεν έτρεφε τόσο φιλικά αισθήματα για το μικρό Scooter, αλλά πλέον αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής της.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «ΘΑΛΗΣ»


Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) έχει ιστορία 90 ετών. Ιδρύθηκε το 1918 στην Αθήνα και σήμερα έχει παραρτήματα στους περισσότερους νομούς της χώρας, ενώ αναπτύσσει πολύπλευρη δραστηριότητα. Η λειτουργία της βασίζεται στην εθελοντική προσφορά των μελών της, της διοίκησής της, των δεκάδων μελών της εταιρείας που στελεχώνουν τις επιτροπές εργασίας στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις αλλά και όλων των υπόλοιπων μελών της που συνεισφέρουν κατά περίπτωση.
Σκοπός της ΕΜΕ είναι η προαγωγή και η διάδοση των διαφόρων κλάδων της Μαθηματικής Επιστήμης, η ουσιαστική και συνεχής βελτίωση της μαθηματικής εκπαίδευσης , η προσέγγιση του Έλληνα μαθηματικού, η ενημέρωσή του για κάθε πρόσφατη πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας και η προσφορά πρακτικής βοήθειας σε θέματα που τον αφορούν κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής, εκπαιδευτικής και διδακτικής εργασίας του.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της η ΕΜΕ διεξάγει κάθε χρόνο βραχυχρόνια και μακροχρόνια σεμινάρια Διδακτικής των Μαθηματικών, Επαγγελματικής Κατάρτισης στην Πληροφορική και Επιμόρφωσης στην Πληροφορική για εκπαιδευτικούς.
Εκδίδει περιοδικά, όπως Μαθηματική Επιθεώρηση, Μικρός Ευκλείδης, Ευκλείδης Α΄, Ευκλείδης Β, Ευκλείδης Γ΄, Αστρολάβος, Ενημέρωση και άλλα.
Και κατά διαστήματα προχωρεί και στην έκδοση μαθηματικών βιβλίων Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.
Πραγματοποιεί με επιτυχία σε ετήσια βάση το τριήμερο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας, στο οποίο συμμετέχουν Μαθηματικοί από όλη την χώρα αλλά και το εξωτερικό.
Οργανώνει τους τρεις ετήσιους Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς στα Μαθηματικά: "Θαλής", "Ευκλείδης", "Αρχιμήδης" και με τους μαθητές που διακρίνονται σε αυτούς σχηματίζει την εθνική ομάδα που εκπροσωπεί την Ελλάδα στη Βαλκανική και στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.
Η ΕΜΕ διοργάνωσε τη 45η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (45th IΜΟ) και οργανώνει Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες και Ολυμπιάδες για φοιτητές Πανεπιστημίου.
Υλοποιεί προγράμματα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας ή και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συντηρεί και αναπτύσσει την Τράπεζα Θεμάτων για τα μαθηματικά του Λυκείου, μία συλλογή δεκάδων ταξινομημένων ασκήσεων που συνεχώς μεγαλώνει και είναι ελεύθερα διαθέσιμες μέσα από το Διαδίκτυο.
Προσκαλεί σε πνευματική μαθηματική ψυχαγωγία με την "Άσκηση" - πρόκληση, που δημοσιεύει και δέχεται προτεινόμενες λύσεις.
Η ΕΜΕ έχει σήμερα περισσότερα από 15000 μέλη και 34 περιφερειακά παραρτήματα, με μια σημαντική παρουσία στο πεδίο της επιστήμης και του πολιτισμού. Ο αριθμός νέων μελών αναμένεται να αυξηθεί, δεδομένου ότι υπάρχει μια συστηματική προώθηση των δραστηριοτήτων της ΕΜΕ καθώς και των ωφελημάτων που διαχέονται σε όλα τα μέλη.
Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά για το 2009-2010 είναι ο 70ος. Η ημερομηνία διεξαγωγής του πρώτου διαγωνισμού «Θαλής» ήταν η 21η Νοεμβρίου 2009.

Στο φετινό διαγωνισμό «Θαλής» διακρίθηκαν πολλοί Χιώτες μαθητές/τριες. Ιδιαίτερη επιτυχία είχε το Γυμνάσιο μας που εκπροσώπησαν οι παρακάτω μαθητές

Από τη Γ! τάξη:

Ζαννίκος Νικόλαος, Στείρου Θεοδώρα, Τσαρλής Γεώργιος, Γιαννούλος Γιάννης, Χαλού Λούλα, Ντατσοπούλου Ελένη.


Από τη Β! τάξη:

Βαγιάνου Κυριακή και Πιταούλη Ευτυχία.

Οι παραπάνω επιτυχόντες συμμετείχαν και στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού «Ευκλείδης» στις 23 Ιανουαρίου 2010, τα αποτελέσματα του οποίου αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.

Οι επιτυχόντες και του διαγωνισμού «Ευκλείδης» θα συμμετάσχουν στην Τρίτη φάση, «Αρχιμήδης», που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Φεβρουαρίου.
Ο τέταρτος, «προκριματικός Διαγωνισμός», διενεργείται στις αρχές Απριλίου στις κατηγορίες «Μικρών» και «Μεγάλων. Λαμβάνουν μέρος όσοι μαθητές βραβεύτηκαν στο διαγωνισμό «Αρχιμήδης» με σκοπό την επιλογή των ομάδων που θα συμμετάσχουν στις Βαλκανιάδες και στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗ ΧΑΡΑ ΜΑΣ

Ήρθε ο καιρός των διαγωνισμάτων και πάλι!. Ωχ, τι θα κάνουμε; Τα χέρια ιδρώνουν, ένας κόμπος στο λαιμό, σφίξιμο στο στομάχι, πονοκέφαλος, ανορεξία, υπέρταση, νεύρα ανεξήγητα; Όχι!. Όλα αυτά είναι συμπτώματα άγχους.
Το άγχος είναι κι υπερέκκριση ορμονών που σε φυσιολογικά επίπεδα μας κρατά σε εγρήγορση!. Στη φάση που βρισκόμαστε τώρα εμείς, οι μαθητές του Γυμνασίου, συχνά το άγχος μας ξεπερνά τα όρια. Οι συνέπειες κάποτε μας αποθαρρύνουν. Όταν δεν μπορούμε να το ελέγξουμε, περιορίζει τη δυνατότητα μας για επίδοση, νιώθουμε ότι δεν ξέρουμε τίποτα από όσα διαβάσαμε!. Πώς θα ανακουφιστούμε απ΄ αυτή την κατάσταση; Ιδού, λοιπόν, μερικές χρήσιμες συμβουλές:
· Να προγραμματίζουμε τις καθημερινές ασχολίες μας.
· Να διαβάζουμε συστηματικά, χωρίς να αφήνουμε κενά.
· Να λέμε «όχι» σε ό,τι μας πιέζει πολύ από τις εξωσχολικές δραστηριότητες (μαθήματα ξένων γλωσσών)
· Να χαλαρώνουμε για συγκεκριμένο χρόνο.
· Να πείσουμε τους γονείς μας να έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες από εμάς.
· Να τρώμε μικρά, συχνά γεύματα, διότι συμβάλλουν στη διατήρηση σταθερών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα όλο το 24ωρο. Μπανάνες, ξηροί καρποί, σουσάμι, τυρί, γάλα, σόγια, δημητριακά και πουλερικά, πλούσια σε τρυπτοφάνη, βελτιώνουν την ψυχική διάθεση και προσφέρουν χαλάρωση.
Λοιπόν, καλή δύναμη σ΄εμάς, στους γονείς μας και φυσικά στους καθηγητές μας για τα «μαργαριτάρια» που θα συναντήσουν.

Πηγή: Τζίκα Φανή, Ψυχολόγος κινητής μονάδας ψυχικής υγείας Τρικάλων